بلاگ, مقالات

معرفی گران‌ترین بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا

معرفی گران‌ترین بستنی‌های دنیا- از سری مقالات فروشگاه اینترنتی بستنی نوبهار

معرفی گران‌ترین بستنی‌های دنیا

معرفی گران‌ترین بستنی‌های دنیا با تزیین الماس و طلا

«دسر» از جمله قدیمی‌ترین وعده‌های جذاب غذایی انسان است، که در فرهنگ‌های آشپزی کشورهای سراسر جهان معمولاً در پایان یک وعدهٔ غذایی سرو می‌شود. «دسر» از واژه فرانسوی کهن ” desservir ” به معنی «جمع کردن روی میز» گرفته شده‌است. ریشهٔ اولین دسرهای محبوب، مثل بستنی‌های منجمد شده، به قرون‌وسطی بر‌می‌گردد یعنی زمانی که خانواده‌های سلطنتی یخ تازه طعم‌دار شده با عسل یا شربت میوه سفارش می‌دادند. اما امروزه برای میل کردن بعضی از همین وعده‌های غذایی شیرین و به ظاهر نه چندان مهم باید چنان قیمت‌های گزافی بپردازید که حتی در مخیله‌تان هم نمی‌گنجد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا درباره گران‌ترین و تجملی‌ترین بستنی‌ها و دسرهای دنیا بیشتر بدانید.

 

سرو دسر بستنی گردویی در نوک قله‌های کلیمانجارو

معرفی گران‌ترین بستنی‌های دنیا- از سری مقالات فروشگاه اینترنتی بستنی نوبهار

تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای خوردن یک وعده بستنی بلیت هواپیما بگیرید و به یک کشور کوهستانی سفر کنید. البته در میان قشر ثروتمند جامعه در سرتاسر دنیا کم نیستند تعداد کسانی که برای خوردن غذای مورد علاقه‌شان صبح بلیت هواپیما به مقصد یک کشور دیگر می‌گیرند و شب به وطن‌شان بر‌می‌گردند. اما اگر بخواهید گران‌ترین دسرهای دنیا را تجربه کنید شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید دلیل اصلی قیمت ۶۰ هزار دلاری‌ سومین دسر گران‌قیمت دنیا این است که شما برای سفارش آن باید بلیت یک پرواز فرست کلاس را بگیرید و به سمت هتلی در کوه‌های کلیمانجارو کشور تانزانیا پرواز کنید. در آن‌جا یک سرآشپز منتظر شماست تا یک پاتیل بستنی گردویی را که با یخ‌های نوک قله کوه‌های کلیمانجارو آماده کرده برای شما سرو کند. اگر هم می‌خواهید با دوست یا نامزدتان لذت خوردن این بستنی را تجربه کنید باید ۲۷ هزار دلار دیگر هم بپردازید. بستنی با نوعی موز و سیروپ کمیاب تزیین و با یک قاشق نقره عتیقه متعلق به سال ۱۸۵۰ میلادی سر میز شما آورده می‌شود. همزمان با میل کردن بستنی گردویی The Absurdity Sundae یک نوازنده ویولن‌سل نوایی آرام‌بخش برای‌تان می‌نوازد تا بیش از پیش از خوردن بستنی گردویی شگفت‌انگیز کلیمانجارویی لذت ببرید.

 دسر بستنی یخی در ظرف کریستال و الماس

معرفی گران‌ترین بستنی‌های دنیا- از سری مقالات فروشگاه اینترنتی بستنی نوبهار

معمولا در سرتاسر دنیا بستنی یخی را به عنوان یک دسر ارزان می‌شناسند اما گرا‌ن‌ترین بستنی یخی شکلاتی دنیا ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. بستنی یخی شکلاتیFrrrozen Haute Chocolate Ice Cream  که نامش در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده است، در رستورانی در نیویورک سرو می‌شود. برای تهیه این دسر گران‌قیمت از چهارده نوع کاکائو کمیاب آفریقا و آمریکای‌جنوبی، شیر، تکه‌های یخ، کرم‌های زده شده، و گرا‌ن‌ترین ترافل‌های دنیا مشهور به La Madeline استفاده شده است. چهارمین دسر گران‌قیمت دنیا را در یک ظرف کریستال از نوع Harcourt crystal سرو و با ۵ گرم طلای ۲۳ عیار تزیین می‌کنند. این بستنی یخی شکلاتی که یک دستبند طلا ۱۸ عیار مزین به یک قیراط الماس هم برای مشتری در کنار آن می‌گذارند را باید با قاشق طلای ۱۸ عیار میل کنید.

 

 

 

 

 

دسر بستنی الماس سیاه با زعفران ایرانی

معرفی گران‌ترین بستنی‌های دنیا- از سری مقالات فروشگاه اینترنتی بستنی نوبهار

زعفران ایرانی از جمله گران‌ترین خوراکی‌های دنیاست. بعید است مشهورترین سرآشپزهای دنیا برای آماده کردن لذیذترین غذاها و خوشمزه‌ترین دسرها و بستنی‌ها از زعفران به عنوان طعم و بوی خوشش غافل شوند. شاید به همین دلیل است که ترکیبی از ترافل سیاه ایتالیایی، زعفران ایرانی و وانیل مرغوب جزایر ماداگاسکار  یکی از گران‌ترین بستنی‌هایی دنیا را در کافی‌شاپی لوکس در دوبی مشتری‌های ثابتی برای خودش دست و پا کرده است. برای درست کردن بستنی لاکچری «الماس سیاه» که با ورقه‌های طلای خوراکی ۲۴ عیار تزیین شده و به قیمت ۸۱۷ دلار در کافی‌شاپ لوکس  Scoopi واقع در خیابان ساحلی جمیرا شهر دوبی به فروش می‌رسد.

 

 

 

منبع : مجله کوروش

دیدگاهتان را بنویسید