بلاگ, مقالات

خاصیت های گردو برای بدن

خاصیت های گردو برای بدن-از سری مقالات فروشگاه اینترنتی بستنی وبهار

خواص گردو

خاصیت های گردو برای بدن

گردوی سالم و مقوی یکی از مقوی ترین انواع مغزها می باشد که در طب سنتی و اسلامی نیز بسیار توصیه شده است. گردو به دلیل داشتن مقدار زیادی از اسیدهای چربامگا 3که دارد به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند، باعث سلامت قلب و عروق شده و برای لاغری و کاهش وزن مفید است. خواص گردوی تازه هم مانند خواص گردوی خشک می باشد.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردوخاصیت های گردو برای بدن-از سری مقالات فروشگاه اینترنتی بستنی وبهار

گردو (30 گرم) شامل:

انرژی: 200 کالری

کربوهیدرات 3.89 گرم (گرم)

شکر: 1 گرم

فیبر: 2 گرم

پروتئین: 5 گرم

چربی: 20 گرم

کلسیم: 20 میلی گرم (میلی گرم)

آهن: 0.72 میلی گرم

سدیم: 0 میلی گرم

گردو همچنین منبع خوبی از:

منگنز

مس

منیزیم

فسفر ،  ویتامین B6 و  اهن

آنها از نظر چربی های اشباع نشده و غیر اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا 3 بسیار غنی هستند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند.

آجیل ها به دلیل داشتن کالری با کالری بالا و پرچرب دارای اعتبار هستند. با این حال، آنها در مواد مغذی متراکم هستند و چربی های سالم قلب را تأمین می کنند.

ترکیب چربی های سالم، پروتئین و فیبر موجود در “گردو “به افزایش رضایتمندی و پر بودن کمک می کند. این باعث می شود در مقایسه با چیپس، کراکر و سایر غذاهای ساده کربوهیدرات، آنها را به عنوان میان وعده از سلامتی بیشتری برخوردار کنید.

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B6: این ویتامین به تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی (آنمی) می شود.

مس: مس موجود در گردو از مواد معدنی مفیدی است که موجب تقویت سلامت قلب ، بهبود به عملکرد دستگاه ایمنی بدن، استخوان ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده ی معدنی است.

اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین B9 نیز شناخته می شود و کمبود این ویتامین در دوران بارداری باعث تولد نوزاد ناقص می شود.

ویتامین E: گردو محتوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین E است که برای مبارزه بدن با سرطان نیاز است.

فسفر: نزدیک به 1٪ بدن ما را فسفر تشکیل می دهد. این ماده ی معدنی به طور عمده در استخوان ها یافت می شود و اهمیت خاصی در بدن دارند.

منگنز: بیشترین مقدار این ماده ی معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

منبع : بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید